Tuesday, November 16, 2010

Salam Eid Adha kepada ahli ALumni

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

aidil-adha.jpg


Eid Mubarak sahabat-sahabat alumni =) Selamat Hari Raya Aidiladha…Alhamdulillah, syukur sebab kita diberi kesempatan pada tahun ini untuk bersama-sama merayakan ibadah korban. Thank you Allah (SWT)~~Alhamdulillah tahun ini, Allah (SWT) limpahkan rezeki yang murah kepada kita sebab kita dapat berkorban 8 ekor lembu(eh lembu kh sapi?sama kali?) dan 12 ekor kambing. Ngaleh jua lah motong-motong daging, tapi syok sangat sebab ada kerjasama dan saling bantu membantu =) Ukhuwwah terjalin dan semakin rapat *wink wink*


Sempat ana berfikir sejenak, betapa telitinya ciptaan Allah (SWT). Apa yang ana dapat lihat, mula-mula kita tak sedar bahawa ciptaan Allah (SWT) sungguh unik dan penuh dengan misteri. Misalannya, bila kita tengok kambing/lembu, kita inda pun merasakan apa-apa kelainan, sebab biasanya kita tahu beli saja di kedai. Sungguh berlainan bila kita sendiri yang ‘bedah siasat’ haiwan atu. Rupanya sungguh nipis kulit haiwan atu, mudah saja kena potong, tapi walaupun ia nipis tetap jua haiwan atu dapat hidup(but not until today ehe). Apa nya urang, kalau kan diikutkan really fragile wah. Lepas satu lapisan, ada lagi lapisan yang lain(lapisan isi) and then barutah ada lapisan perut + usus.



First time lihat, heran ada, taa’jub pun ada. Kalau kan dipikir-pikirkan indah ciptaan Allah (SWT) ane, even yang simple pun tani inda pernah terpikir yang sebenarnya benda atu cematu. Masa mengarat-ngarat, I keep asking myself ‘part apa ne ah?belapis-lapis and banyak lamak, cana buleh tu ah?sedangkan ia makan rumput and minum air ganya, wah~~syok ee rasa kan jadi doktor rasanya, supaya dapat belajar organ-organ dalaman, Masyaallah unik banar Allah (SWT) cipta, baru jua sedikit ne, apa lagi ciptaan Allah (SWT) yang lain-lain ah?’.


‘Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang terdapat tanda-tanda(kebesaran Allah (SWT)) bagi orang yang berakal’ Al-Imran : 190


Personally ana rasa happy sangat-sangat dengan rahmat Allah (SWT) yang inda pernah putus terhadap hamba-hambaNya. Maritah tani sama-sama merenungkan sejenak ciptaan Allah (SWT), apa sajalah yang kamu terpikir masane(langitkah, pokokkah, even diri tani pun unik!Tani sendiri pun inda tahu apa dalam badan tani, kan kan?). Terpulang kepada kitani cemana kan membalas semua kurniaan dan nikmat yang Allah (SWT) anugerahkan arah kitani. Sama-sama tani mengucapkan Alhamdulillah dan berdoa semoga kitani akan dimurahkan rezeki dan dapat lagi berkorban tahun hadapan. Semoga ibadah korban kitani akan diterima Allah (SWT) dan semua dosa tani diampunkan Allah (SWT), berkat ketulusan hati dan jiwa kitani yang selalu mengharapkan maghfirah dan kasih sayangNya.



aidiladha.jpg


No comments:

Post a Comment