Sunday, November 14, 2010

Moga ia semanis madu....

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah kerana sudi memperkenalkan kami dengan pengalaman baru.Alhamdulillah..Baru-baru ni, saya (admin blog alumni) berkesempatan bersama sahabat-sahabat alumni yang lain ke kenduri salah seorang ahli alumni di Yan..Walaupun tiba lewat, tapi memuaskan.Terima kasih untuk layanan yang baik..Semoga sentiasa dirahmati Allah.

Pengalaman indah yang saya cuba kongsikan sini adalah ukhwah.Walaupun ia adalah perkara yang sentiasa di bahsakan.Atau kata setengah orang "dah lapuk"...Tidak ada istilah "lama atau "baru" dalam duni ukhwah ini..Terasa ukhwah sebelum ini kembali hangat.Kami sama-sama setelah selesai menjamu selera ke tepi laut yang kebetulan dekat dengan rumah kenduri.

Allahuakbar , berkesempatan menikmati saat matahari terbenam..Fuh, indah sangat mengecapai suasana ketika itu..Romantik (???) ..Huhu..

Ketika itu, tampak kelihatan di wajah sahabat-sahabat saya kegembiraan.Bahagia sungguh hati ini melihat senyum manis sahabat-sahabat.Gembira mereka menyebar bahagia..Ye lah , bahagia sanagat, kalau semasa di Ma'had dulu tak kisah, hari2 boleh lihat gelagat sahabat-sahabat..Riang.Happy.Macam2 ada. Kali ini, ia berbeza.Ye lah, masing2 sibuk dengan amal tersendiri, tak berkesempatan untuk berkongsi ketawa.

Ukhwah ini terasa manis..Manisnya madu..Ya..Semoga ia semanis madu...Madu itu penawar...
Bukan semanis gula..Ya , sudah tentu bukan gula, kerana gula yang berlebihan mengundang penyakit.


Presiden Alumni; Saudara Suhaimi bersama Saudara Mohd Amin

ketika ini, angin laut yang bersepoi bertiup.Lembut sungguh..

Sahabat-sahabat mengabadikan kenanagn bersama.

Menikmati matahari terbenam

Terbenam ia untuk hari esok yang pasti.

Pulang ke destinasi masing-masing dengan azam yang baru, cuba menyelami "sinar"nya matahari yang tanpa jemu dan cuba aplikasi dalam dunia ukhwah. Banyak benda yang boleh kita beljar dari semua ciptaan Allah hatta matahari pun , cumanya semoga kita sahaja bersedia untuk menjadi "murid" kepada sunatullah atau aturan Allah. Ya , belajar dari pengalaman..Itu guru terbaik.

p/s : terdetik di hati dan sempat bercakap dengan nada seakan berbisik , " Laut ini akan jadi saksi.nantikan kehadiran kami, Kami akan bertapak di sini untuk program.Insyallah".

1 comment:

  1. Semoga Allah Memberi rahmat kepada kita....

    ReplyDelete